fredag den 14. november 2008

Iagttagelser af folks mobilbrug.

Iagttagelser af folks mobilbrug.

Når jeg observerer forskellige mennesker, gamle som unge, er der mange måder at bruge mobilen på. Jeg har observeret en forskel på, hvor brugeren kommer fra, sjælland eller Sønderjylland. Her er det sprogbruget der udgør en forskel, jeg ser flere forkortelser når det er fra sjælland jeg får en sms, som hvis den kommer fra en i Sønderjylland.
Jeg ser en markant forskel mellem unge og ældre og deres brug af mobilen i offentligheden, eller bare blandt andre mennesker. De unge er ligeglad om de sidder mellem andre og skal snakke i mobil hvor de ældre tit kommer med et forsigtigt ”undskyld” og går lidt væk eller afslutter samtalen hurtigt, jo yngre de er, jo mere naturligt er det at anvende mobilen alle steder, her er det nok lidt mere Emma Gad i de ældre generationer.

2 kommentarer:

Helen sagde ...

Interessant, at der er forskel på adfærden med hensyn til mobiltelefonen fra landsdel til landsdel:-)

BIRGIT sagde ...

Hej kim. Sjovt nok har vi herhjemme haft en snak omk. brugen af mobilen forsk. steder i DK.
Pigerne mener det er lidt nørdet at gå med mobilen fremme i KBH.og sms´e og mener der blir smss´et mere åbentlyst her i jylland end på Sjælland..Havde aldrig selv tænkt at der måske var en forskel;-D